Diumenge, 4 de novembre del 2012
Viure en harmonia amb la natura és possible: missatge inaugural del Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient que arrenca aquest dilluns a Barcelona
Sempre amb un missatge positiu, FICMA inaugurarà el festival amb HARMONY de Stuart Sender (Alemanya/Regne Unit, 2012, 90'), una espectacular producció estrenada mundialment a la primera edició del Sundance Film Festival celebrat a Londres.
Protagonitzat pel PrÃncep de Gal·les, el film és un poètic recorregut pel nostre planeta amb l'esperança de que l'home torni a viure en harmonia amb la terra. A mesura que la pel·lÃcula avança, l'espectador comprova com això sà és possible.
El Festival Internacional del Cinema del Medi Ambient (FICMA) celebra la seva 19a edició, del 5 a l'11 de novembre, amb 70 films que es projectaran a diferents espais de la ciutat de Barcelona
En aquesta edició, com és habitual des de fa prop d'una dècada, el FICMA és una finestra del Sundance Film Festival i del Redford Center a España. Enguany ho farà amb l'estrena europea del documental WATERSHED (EEUU, 2012, 60'), dirigit por Mark Decena i produït i narrat per l'actor Robert Redford. Un treball que explica la gestió de l'aigua del riu Colorado des d'una visió poc localista i donant moltes solucions exportables a altres rius del món. (Mark Decena, director del documental, donarà una xerrada sobre ‘L'art com activisme' a l'Institut d'Estudis Nord-Americans de Barcelona, el divendres 9 de novembre a les 19h)
Amb aquesta important estrena europea FICMA i REDFORD CENTER fan més forts els lligams de col·laboració.
Secció Premiere
Entre les estrenes de la Secció Premiere, FICMA destaca els títols: TRASHED de Candida Brady (Regne Unit, 2012, 97') amb la participació de l'oscaritzat actor Jeremy Irons. Es tracta de l'estrena al nostre país i del segon passi després de passar per la darrera edició del Festival de Cannes. Irons acompanya a l'espectador amb la seva presència al voltant del món conscienciant-nos dels residus que produïm i la necessitat vital de la seva gestió. Un impactant film amb música de Vangelis.
Un llargmetratge de ficció, estrenat també al Sundance Film Festival, amb unes bones crítiques i realitzat per un director emergent en el cinema independent.
Christopher Munch posarà la nota més mística amb LETTERS FROM A BIG MAN (EUA, 2011, 104') desenvolupada dins un dels parcs forestals més importants dels EUA. La pel·lícula mostra una història de connexió amb la natura i les seves llegendes. Protagonitzada per l'actriu Lily Rabe (una de les actrius més reconegudes del moment), Jason Butler i Karen Black. Un film per a cinèfils. FICMA suma aliances a Barcelona
El FICMA podrà veure's a diferents espais de la ciutat de Barcelona entre el 5 i l'11 de novembre. Els 70 títols de la mostra es projectaran als Cinemes Girona, a la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona, a la Biblioteca de Catalunya, a Instituto d'Estudis Nord-Americans i a l'Espai Jove La Fontana .
Aquesta edició està marcada pel Conveni de Col·laboració signat entre FICMA i la Universitat de Barcelona. Ambdues entitats mancomunen esforços i enforteixen vincles per recolzar que gran part dels continguts del festival, les pel·lícules de la Secció Oficial, es vegin a les aules de la facultat, en conseqüència amb els valors pedagògics del FICMA i de la UB.
En el marc d'aquesta unió, s'ha creat el Premio UniFiCMA: un jurat format per alumnes universitaris atorgaran el guardó a una de las pel·lícules de la Secció Oficial.
Petit FICMA, aposta pels més joves
FICMA creu en els valors pedagògics del cinema i en com es pot divulgar el respecte pel medi ambient a través de pel·lícules com les que des de fa 19 edicions selecciona el festival. Per això, el Petit FICMA dóna una nova passa al apropar-se a les escoles.
En col·laboració amb l'Agenda 21 i l'Àrea de Medi Ambient i Serveis Urbans de l'Ajuntament de Barcelona, el FICMA portarà als col·legis estrenes d'aquesta edició del festival i promourà l'ús de l'audiovisual ambiental i Internet amb la seva recent creada plataforma: FICMATECA, una eina d'ús escolar que aproxima l'arxiu audiovisual ambiental del FICMA als docents i estudiants de forma online.
A més, la Biblioteca de Catalunya acollirà la Secció Focus Realitzadors Espanyols del festival. Aquesta 19a edició serà una finestra per a 7 realitzadors nacionals que s'impliquen pel canvi climàtic positiu de la nostra societat a través dels seus films.
Campanyes de sensibilització
Ni un Pez por la Borda és una campanya que es presentarà als Cinemes Girona el 6 de novembre a les 20h. Il·lustrada amb el film de Will Anderson HUGH'S FISH FIGHT (Regne Unit, 2012, 50'), que ha estat premiat als BAFTA, i que explica la llei de pesca europea que es basa en els descartes. És a dir, en tirar peixos morts al mar perquè no compleixen les lleis de quotes de pesca. peixos que serien comestibles i es llencen morts o moribunds.
Aprofitant la reunió de la UE per a revisar les lleis de pesca, FICMA s'uneix a aquesta campanya internacional amb més de 800.000 seguidors i recolzada per diferents celebrities, tant del món del l'espectacle com de la cuina.
El FICMA compta amb un important recolzament de l'Ajuntament de Barcelona i enforteix la seva col·laboració amb la ong internacional WWF. Ambdues sumen esforços per aquesta i futures edicions del Festival Internacional del Cinema del Medi Ambient amb la finalitat de promoure la sensibilització i conscienciació ambiental mitjançant el cinema i l'audiovisual.
Article: MónSOStenible
Font: FICMA
Comparteix aquesta notÃcia