Others languages Bandera anglesa
Français
Deutsch
Español
English
Italiano
Português
Galego
Japanese
Àrab
Chinese

Actualitat

Dimarts, 5 de novembre del 2013

Reptes i oportunitats de la conservació dels recursos naturals

El Centre Tecnològic i Forestal de Catalunya acull a Solsona una seixantena de gestors i tècnics de la zona del Mediterrani, per tal de donar el tret de sortida al projecte MEDLAND 2020, que pretén promoure la cooperació internacional de cara a un sistema de gestió integrada del paisatge per protegir els recursos naturals a la Mediterrània, a través de l'intercanvi, la integració i la transferència dels productes realitzats cap a les polítiques públiques locals, regionals i nacionals, i també a nivell mediterrani i europeu.
En aquest seminari inicial, MEDLAND2020 inclourà la identificació de les millors experiències per millorar la transferibilitat dels resultats dels projectes MED, i la definició d'un esquema comú per a identificar els principals reptes i oportunitats per a la conservació dels recursos naturals en sinergia amb la seva valorització social i econòmica.

El context mediterrani té algunes particularitats que fan necessari un enfocament específic per a la conservació dels recursos naturals. Actualment, els efectes del canvi climàtic i el canvi en curs en l'ús de la terra ofereixen un alt nivell d'incertesa. Compartir experiències i coneixements tècnics pot millorar el procés de capitalització i la transferència dels resultats dels resultats dels projectes MED.

En el marc d'aquest projecte, es vol augmentar l'impacte de la cooperació territorial per incorporar polítiques operatives regionals i contribuir a l'elaboració i promoció d'una visió compartida pels pobles de la Mediterrània sobre els seus boscos. La gestió integral de les àrees naturals protegides, la gestió dels riscos naturals , especialment els incendis forestals, la valorització social i econòmica del territori, el desenvolupament rural, el turisme sostenible o la comercialització seran alguns dels temes principals a tractar.
Article: MónSOStenible
Font: CTFC

Comparteix aquesta notícia

Eco PDF e-mail Twitter Facebook

Imatges

Informació relacionada