Dijous, 3 de novembre del 2022Els secrets de la natura des de la mirada artística de Paul Klee a la Fundació Miró de BarcelonaLa natura, com a recurs pedagògic, com a motiu d'inspiració
artística o com a refugi vital és el fil conductor d'aquesta exposició que posa el focus en la fascinació que Paul Klee sentia
per l?observació de la natura i les seves derivades artístiques.
El seu interès i curiositat per la flora, la fauna, els paisatges, les
formacions geològiques i els fenòmens atmosfèrics van propiciar
el desenvolupament d'una poètica singular. La mostra va obrir portes el 21 d'octubre i es pot visitar fins el 12 de febrer del 2023.
Dimarts, 1 de novembre del 202290 pel·lícules de 36 països a la 29ena edició de SunCine, el Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient d'aquest novembre a BarcelonaLa 29° edició de SUNCINE, el Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient que es celebra entre el 2 i el 8 de novembre a diferents espais de Barcelona com l'Institut Francès, els Cinemes Girona o el CosmoCaixa, convida a marcar un #GOLpelPLANETA i premia amb el Sol d'Or Especial a Olivia Mandle, Helena Gualinga i Carlos Bardem: joventut, activisme i cinema es donen el testimoni i la mà en el Festival. Noranta pel·lícules de 36 països, de tots els continents i amb un gairebé 50% de participació femenina en la realització, aborden els grans temes ambientals del Planeta en un Festival que arribarà a tota Espanya, de manera gratuïta, mitjançant la seva pròpia plataforma APP Festival (s'accedeix des de la web del SUNCINE
Dilluns, 31 d'octubre del 2022El film Sheperds of the Earth planteja a SunCine el dilema entre tradició i conservació de la natura La pel·lícula, protagonitzada per l'investigador de l'ICTA-UAB Álvaro Fernández-Llamazares, aborda els problemes entrellaçats del canvi climàtic i la pèrdua de biodiversitat a través de les històries i cançons tradicionals de la comunitat daasanach del nord de Kenya. En el fons es tracta d'una història sobre la humanitat, sobre l?Homo sapiens que planteja les preguntes que sempre ens hem fet: D'on venim i on anem? La història de la pel·lícula te lloc a Turkana, Kenia, un lloc únic i conegut com el bressol de la Humanitat, que és on es realitzen els descubriments dels orígens humans prehistòrics.
Dilluns, 31 d'octubre del 2022Ramats per prevenir incendisLa contractació de ramats que pasturin amb finalitats de prevenció d'incendis i millora de la biodiversitat és una de les mesures que recull el Pla de ramaderia extensiva de Catalunya impulsat pel departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a deu anys vista i presentat aquesta setmana per la consellera Jordà que ha explicat que per la seva significació territorial, social i mediambiental, la ramaderia extensiva i semi-intensiva ha de ser un sector estratègic a Catalunya.
Dilluns, 31 d'octubre del 2022Noves excavacions arqueològiques confirmen presència d'humana a la cova Simanya, al Parc natural de Sant Llorenç del Munt i l'ObacEn aquesta nova campnaya d'excavacions s'han trobat diferents elements que confirmen la presència humana a la cova, com ara eines de pedra i de fogueres, com també restes d'animals com cérvols i senglars, amb evidències d'haver estar consumits per humans. Es considera que la covava ser ocupada per l'homo neandertal fa entre 45.000 i 60.000 anys, però com a campament i per estades curtes.
Diumenge, 30 d'octubre del 2022Mireia Boya, nova directora general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic del governL'ambientòloga Mireia Boya s'incorporarà al govern com a directora general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic del departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, liderat per Teresa Jordà. La informació, confirmada per fonts del govern a l'ACN, indica que el nomenament es portarà a terme en les properes setmanes. Boya, que havia estat col·laboradora d'aquest Portal de Medi Ambient en la seva condició d'Ambientòloga, és llicenciada en Ciències Ambientals per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i doctora en Gestió i Ordenació del Territori per la Universitat de Mont-real.
Diumenge, 30 d'octubre del 2022Catalunya assoleix les 50.000 instal·lacions d'autoconsum fotovoltaic, multiplicant-les per 3,8 en poc més d'un anyEl nombre d'instal·lacions fotovoltaiques s'ha multiplicat per 3,8 en poc més d'un any i s'ha més que triplicat la potència instal·lada, que ja gairebé arriba a 400 MW
En els primers tres trimestres del 2022 s'han registrat 25.711 noves instal·lacions, més del doble que en tot el 2021. Durant el 2022 s'ha posat en servei més potència en autoconsum fotovoltaic que la instal·lada en diferents tecnologies d'autoconsum en el període 1995-2021. Segons el govern català, les xifres demostren l'impacte positiu del decret llei 24/2021, que simplificava l'autoconsum, i de les mesures que s'han pres el darrer any per impulsar-lo.
Dissabte, 29 d'octubre del 2022Reborn, moda circular i desfilada de roba de segona mà per primera vegada a la 080 Barcelona FashionLa desfilada de roba de segona mà 080 Reborn, ha estat la novetat de la 080 Barcelona Fashion que ha tingut lloc aquesta setmana al Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona. La Reborn s'ha celebrat amb l'objectiu de transmetre un missatge clar a favor del reutilització i la sostenibilitat i on el públic ha pogut veure una passarel·la amb peces recuperades de forma íntegra de plantes de classificació de residus tèxtils i de botigues de segona mà, coincidint amb l'últim dia del certamen.
Dissabte, 29 d'octubre del 2022La crisi social i ambiental provocada pel canvi climàtic des de les ciutats al Fòrum Internacional Multireligiós que es celebra a Manresa El Fòrum Internacional Multireligiós "Cruïlla de Camins" reunirà 51 líders religiosos de 33 països del món a Manresa. Se celebrarà entre el 27 i el 30 de novembre i abordarà la crisi social i ambiental provocada pel canvi climàtic a través del diàleg interreligiós i intergeneracional, i posant el punt de mira en les ciutats, on viu la major part de la població mundial. El programa inclou ponències, debats, grups de treball i tallers, que culminaran en l'elaboració d'un document de compromís, el "Pacte de Manresa".
Dissabte, 29 d'octubre del 20222600 bicicletes elèctriques complementaran l'ús del transport públic a una quinzena de municipis de l'àrea metropolitana a partir de l'any vinent El nou servei AMBici, complementari al transport públic, es posarà en marxa a principis del 2023 i durant els primers mesos de l'any arribarà a gairebé 1,2 milions de ciutadans. S'iniciarà amb una tarifa promocional per al 2023: un abonament de 25? anuals, amb els primers 30 minuts gratuïts. Els següents 30 minuts, tindrà un cost de 0,50?. Les persones usuàries que utilitzin l'AMBici i el Bicing tindran un abonament metropolità amb preus més reduïts per a ambdós serveis.