Dissabte, 24 de desembre del 2022
L'Escola Agrà ria de Manresa oferirà l'any vinent 13 cursos de formació continuada per als professionals del sector
L'Escola Agrà ria de Manresa ha presentat el programa formatiu per l'any 2023, que inclou un total de 13 cursos de formació continuada adreçats als professionals del sector i que entre tots sumen més de 350 hores de formació. Es tracta de cursos especialitzats en diverses temà tiques com poden ser la tracció animal, la biodinà mica, l'ús de tècniques regeneratives del sòl, el cultiu d'herbes aromà tiques i medicinals o la poda d'arbres fruiters. Els cursos posen a l'abast dels professionals agraris les últimes tendències en agricultura i ramaderia ecològiques, un à mbit en el qual l'Escola Agrà ria de Manresa ha estat pionera des dels seus inicis.
En la programació destaquen dos cursos de tracció animal moderna, un recurs cada vegada més utilitzat ja sigui com a complement a la maquinària tradicional o com a principal mètode de treball en la gestió del sòl agrícola, transport o desembosc i que, a la vegada, contribueix a reduir la dependència dels combustibles fòssils. La formació és fruit d'un acord amb l'Associació de Tracció Animal de Catalunya per impulsar un itinerari formatiu en aquest àmbit, en una experiència que serà pionera a Catalunya. També, i continuant amb la línia de l'Escola d'impulsar el paper de la dona al món agrari, s'oferirà un curs de manteniment ús de maquinària agrícola adreçat exclusivament a dones, que té per objectiu introduir-les en el maneig del tractor i dels equips de treball o eines acoblades, a partir de sessions pràctiques.
A banda d'aquests, hi ha programats cursos de poda de fruiters, de cultius extensius ecològics amb tècniques regeneratives, de maneig de la sanitat en oví i cabrum, d'agroecologia en sistemes hortolans urbans, de cultiu i recol·lecció silvestre de plantes aromàtiques i medicinals, de prats i pastures per a la ramaderia ecològica, de regeneració de sòls amb preparats microbians, d'elaboració de pinso a la pròpia explotació, de manteniment d'instal·lacions i de sanitat vegetal des de la biodinàmica. Tots els cursos tenen una durada d'entre 15 i 30 hores i un preu de 32 euros, excepte el curs bàsic de tracció animal moderna que té una durada de 52 hores i un preu de 65 euros.
Article: MónSOStenible
Comparteix aquesta notÃcia