Others languages Bandera anglesa
Français
Deutsch
Español
English
Italiano
Português
Galego
Japanese
Àrab
Chinese

Actualitat

Dijous, 16 de novembre del 2017

Les malalties que tornen pel canvi climàtic

La comunitat científica alerta sobre el retorn de malalties extingides a causa del canvi climàtic. A Catalunya, malalties que ja no eren presents amenacen amb tornar, així com un augment de la mortalitat a causa de l'escalfament global.
 -  -  <br />  <br />
 

Aquest ha estat un dels temes de debat a la Cimera del Clima de Bonn, ja que els científics determinen que seran els mosquits els precursors de l'arribada de malalties provinents d'altres indrets i latituds. A causa de la gran mobilitat de persones i, especialment, de mercaderies arreu del món, es facilita l'arribada d'espècies de mosquits que fins ara no existien aquí.

La majoria d'aquests mosquits problemàtics provenen de zones tropicals, però el canvi de temperatura a causa de l'escalfament global del planeta fa que es puguin sentir còmodes en altres climes, com el nostre. Frederic Bartumeus, professor d'Investigació ICREA i director Moskito Alert explica aquest fenomen: "És molt probable que el mosquit de la febre groga, que pot transmetre dengue sobretot i també febre groga, s'hi trobi còmode, perquè té uns hàbits molt semblants als del mosquit tigre. I poden tornar a fer aparèixer aquestes malalties de forma autòctona. El que passa és que, de moment, els virus no estan a Europa."

Un altre dels fets que preocupa a la comunitat científica i que hauria de preocupar a la societat, és el de l'increment de la mortalitat pel canvi climàtic actual. Darrerament, els hiverns han estat més suaus i les onades de calor s'han intensificat durant l'estiu. Tanmateix, aquesta situació podria invertir-se. De moment, Xavier Rodó, professors d'ICREA, cap del programa Clima ISGlobal, és un fet que no descarta:
"Que hi haurà un efecte de mortalitat, un efecte de salut pública, segur. Que serà més gran a l'estiu que a l'hivern, ho hem de veure. En principi el que veiem ens diu que sí, que hi haurà un canvi, però jo no descartaria que la mortalitat a l'hivern no disminuís d'una manera substancial."  

Article: MónSOStenible
Font: CCMA

Comparteix aquesta notícia

Eco PDF e-mail Twitter Facebook