Dilluns, 6 de juny del 2016
La pedregada registrada dissabte provoca danys a 1.070 hectàrees de fruita de pinyol i 175 de fruita de llavor
La tempesta de la tarda del dissabte 4 de juny ha tornat a afectar alguns municipis del Segrià, principalment la zona Sud: va caure calamarsa barrejada amb aigua a Seròs, Massalcoreig i La Granja d'Escarp, i es va intensificar la tempesta al municipi d'Aitona, seguit de les zones més pròximes de Torres de Segre, Sarroca de Lleida i Torrebesses.
La tempesta es va produir entre les 7 de la tarda i les 9 del vespre, amb pedres d'una mida entre 0,5 i 1 cm, i a la zona més afectada d'Aitona es va iniciar amb una precipitació de pedra seca que ha produït els danys més elevats en cultius. El cultiu més afectat són els fruiters, les varietats més pròximes a recol·lecció, així com peres i nectarines, més sensibles als cops; els danys s'estimen entre el 20 i 50% en general i del 70 al 100% a les zones més afectades.
Posteriorment, la tempesta es va desplaçar cap a la comarca de les Garrigues, afectant els municipis de Bellaguarda i la Granadella, però, com que la pedra va caure barrejada amb aigua, no se n'ha constatat una afectació significativa.
Article: MónSOStenible
Font: DAR
Comparteix aquesta notícia