Divendres, 10 de juny del 2011
Martí Boada, nomenat comissari de l'Any Internacional dels Boscos 2011 a Catalunya
El Govern ha nomenat el doctor en Ciències Ambientals, Martí Boada, comissari a Catalunya de l'Any Internacional dels Boscos 2011. Amb una llarga trajectòria professional i un reconegut prestigi en l'àmbit de la comunicació ambiental, Boada representarà Catalunya i serà el responsable de coordinar les iniciatives i activitats que des de la Generalitat es proposin per commemorar l'Any Internacional dels Boscos. Com a membre del Comitè Espanyol del Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient (PNUMA), Boada va poder participar el desembre passat a la Conferència de Nacions Unides sobre Canvi Climàtic, celebrada a Cancún, on es va donar el tret de sortida de l'Any Internacional dels Boscos 2011. Per Martí Boada, el nomenament representa una oportunitat per promocionar, donar a conèixer i fer estimar el bosc a casa nostra, un dels països europeus amb més superfície forestal. El nomenament de Boada com a comisari de l'Any Internacional dels Boscos, coincideix amb la seva participació en una sèrie que sobre el bosc a casa nostra està rodant per a Televisió de Catalunya. La presentació oficial de l'Any Internacional dels Boscos es farà el dilluns 27 de juny a l'Abadia de Montserrat, en un acte presidit pel conseller d?Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí.
Martí Boada, exercirà de coordinador dels actes que es duguin a terme a Catalunya en el marc de l'Any Internacional dels Boscos
Amb aquest nomenament, el geògraf, naturalista i doctor en Ciències Ambientals per la UAB, Martí Boada, que qualifica de "tímida" la política del Govern en matèria forestal i de boscos, tindrà l'oportunitat de contribuir a difondre el bosc i el valor d'aquest a casa nostra: "Catalunya és un país de boscos, sense saber-ho". De fet, aquest és també l'objectiu de la sèrie que està rodant per a Televisió de Catalunya i de les primeres accions que com a comisari de l'Any Internacional dels Boscos està endegant. En aquest sentit, una de les primeres accions, i que començarà a treballar amb les Escoles Verdes, és un projecte per acostar el bosc a les escoles i als escolars.
2011: Any Internacional dels Boscos
La declaració del 2011 Any Internacional dels Boscos té com objectiu incrementar la consciència pública dels problemes que afecten molts dels boscos del món i les persones que en depenen. A aquests efectes, es convida els governs, les organitzacions no governamentals competents, el sector privat i d'altres agents que facin esforços concertats per crear més consciència a tots els nivells per enfortir l'ordenació sostenible, la conservació i l'explotació sostenible de tots els tipus de boscos en benefici de les generacions presents i futures.
L'Any Internacional dels Boscos és una iniciativa de caràcter mundial, impulsada per les Nacions Unides, amb la finalitat de sensibilitzar l'opinió pública sobre la importància de la gestió sostenible i de la conservació dels boscos, a la qual Catalunya, país eminentment de boscos, també s'ha volgut sumar. Martí Boada, una vida dedicada a fomentar el coneixement i el respecte pel medi ambient
El doctor Martí Boada compta amb una trajectòria avalada per més de 30 anys de trajectòria dedicats a la recerca, l'educació, la divulgació i la informació ambiental, durant els quals ha estat capaç de posar en valor el respecte vers el medi ambient, la importància del nostre patrimoni natural, la gestió sostenible d'aquests espais i la feina de tots els que fan possible el seu manteniment.
Geògraf, naturalista i doctor en Ciències Ambientals. Professor i investigador del Departament de Geografia i de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona, Membre del Comitè Espanyol Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient, de la Comissió de Comunicació i Educació de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura i del Fòrum Global 500 de les Nacions Unides, i Conseller del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya, el CADS. Els seus principals camps de recerca són el canvi ambiental global, la biodiversitat urbana i forestal i la comunicació ambiental. Els darrers 7 anys ha estat president de la junta rectora del Parc Natural de l'Alt Pirineu, dirigint la diversitat d'actuacions que componen el treball en aquest espai natural de protecció especial.
Ha participat en diversos congressos nacionals i internacionals i en la publicació d'uns cinquanta llibres i ha publicat nombrosos articles científics de divulgació i d'opinió.
Article: MónSOStenible
Font: DARPAMN
Comparteix aquesta notícia