Dimarts, 27 de juliol del 2010
La central nuclear Vandellòs II te permís per a funcionar fins el juliol del 2020
El Ministeri d'Industria ha dictat una ordre ministerial mitjançant la qual autoritza la pròrroga de 10 anys més de funcionament de la central nuclear Vandellòs II sol·licitada per l'empresa propietaria. D'acord amb el nou permís, Vandellòs II podrà operar fins el 26 de juliol del 2020, data en que la central complirà 33 anys de vida, 7 menys dels 40 anys que es calcula com a vida útil de les centrals nuclears. La pròrroga atorgada pel Ministeri ve avalada per l'informe favorable que sobre Vandellòs II va aprovar per unanimitat el passat mes de juny el ple del Consell de Seguretat Nuclear (CSN).
El Ministeri d'Indústria ha anunciat la renovació fins l'any 2020 de l'autorització d'explotació de la central nuclear de Vandellòs II. L' ordre ministerial estableix la renovació de la llicència per deu anys a comptar des del 26 de juliol, data en la qual expira l'autorització vigent.
El pas previ a la pròrroga atorgada pel Ministeri d'Indústria és el permís que Vandellòs II va rebre per part del Consell de Seguretat Nuclear (CSN) el passat 22 de juny per prorrogar el seu funcionament durant 10 anys més. El ple del CSN va aprovar per unanimitat l'informe de sol·licitud de pròrroga que la central havia presentat amb anterioritat.
El CSN indicava en un comunicat que la decisió es prenia pel correcte funcionament de la central i pel manteniment del nivell adequat de seguretat, així com la "capacitat" de la planta per donar resposta a requisits normatius de més exigència als requerits en la reglamentació vigent.
Vandellòs II
Ubicada al parc nuclear que des de l'any 1967acull aquest municipi del Baix Camp, Vandellòs II es va construir el 1981 i va començar a produir electricitat a partir del 1988, un any abans del tancament de Vandellòs I, el 1989, per fuites de radioactivitat.
Vandellòs II és una central del tipus PWR (reactor d'aigua lleugera presuritzada) i té una potència tèrmica de 2912 MWt, i una potència elèctrica de 1.087 MW, molta més que l'anterior central, Vandellòs I que actualment es troba en procés de desmantellament.
Com en el cas de Vandellós I, la propietat de la central nuclear Vandellòs II és compartida entre Endesa i Iberdrola (72% d'Endesa i 28% d'Iberdrola), i està gestionada per l'Associació Nuclear Ascó-Vandellòs (Anav).
Article: Redacció
Font: Agències
Comparteix aquesta notícia
Dissabte, 31 de desembre del 2011
Villar de Cañas, a Conca, acollirà finalment el magatzem de residus nuclears d'Espanya
Divendres, 30 de desembre del 2011
El Consell de Ministres decideix l'ubicació definitiva del cementiri nuclear
Divendres, 23 de setembre del 2011
Organitzacions ecologistes demanen al govern espanyol que no autoritzi la pròrroga de la central nuclear d'Ascó
Dimecres, 18 de maig del 2011
Recomanacions del CADS al Govern en matèria nuclear
Dimecres, 11 de maig del 2011
Greenpeace denuncia la contaminació de les algues a la costa de Fukushima i demana plans de tancament per a les nuclears de tot el món
Diumenge, 1 de maig del 2011
Fuita d'aigua radioactiva a Ascó
Dimarts, 26 d'abril del 2011
25 anys de Txernòbil: el record de l'accident nuclear més greu de la història arriba en un present de crisi nuclear sense resoldre
Dimarts, 29 de març del 2011
L'efecte Fukushima
Dilluns, 28 de març del 2011
Un repàs tècnic a la situació de Fukushima