Dilluns, 11 d'octubre del 2010
Alerta per una taca a la costa, davant de Tarragona
La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) ha activat, a les 13.57 hores d'avui, la fase d'alerta del Pla Especial d'Emergències per Contaminació Accidental de les Aigües Marines a Catalunya, Camcat, al municipi de Tarragona. D'acord amb la informació rebuda des de Salvament Marítim i des del Port de Tarragona, s'ha localitzat una taca de 12 hectàrees, situada davant del Port, entre el Cap Salou, la bocana de Tarragona i la platja de la Pineda.
Salvament marítim indica que el producte podria ser gasoil barrejat amb fuel-oil en estat molt líquid. En aquests moments, fora del port, queda poc producte i es preveu que demà al matí es pugui acabar de recollir o dispersar. L'Agència Catalana de l'Aigua ha confirmat que el producte prové del vessament produït aquest matí a la indústria ASESA, situada al Port de Tarragona.
Pel que fa a la taca, segons ha informat SASEMAR, en un primer moment, es tractaria de dues taques d'hidrocarbur, una de 220 x 590 metres i l'altra de 150 x 190 metres. Una de les taques hauria arribat fins a una distància de 50 metres de la platja de La Pineda (Vila-seca) i també s'hauria acostat a Salou.
Els operatius implicats han col·locat barreres de contenció i s'estan realitzant tasques de recollida del producte. Capitania Marítima del Ministerio de Fomento ha activat, aquest migdia, el Plan Nacional de Contingencias por Contaminación Marina Accidental.
Article: MónSOStenible
Font: Protecció Civil
Comparteix aquesta notícia