I FIRA DE BIOMASSA FORESTAL DE CATALUNYA -del 23 al 25 de febrer- VIC
La I Fira de biomassa de Catalunya tindrà lloc els propers dies 23, 24 i 25 de febrer de 2012 i serà la primera i única fira que se celebra en territori català sobre aquesta temàtica. La I Fira de biomassa forestal de Catalunya comptarà amb més de 50 expositors que ocuparan els més de 5.000m2 quadrats del recinte firal El Sucre de Vic. Les empreses podran mostrar els seus productes i serveis a partir dels 43 estands, les 46 parcel·les i les diferents presentacions comercials que tindran lloc durant la fira.
Previament a la fira i com a presentació de la mateixa, el dimarts 14 de febrer es farà una roda de premsa davant dels mitjans de comunicació, a la que hi assistiran personalitats de la Generalitat de Catalunya, del Centre de la Propietat Forestal, de l'Ajuntament de Vic i del Consell Comarcal de la Selva i del Consell Comarcal d'Osona.
Durant tot el dia del divendres 24 de febrer i el matí del dissabte 25 tindran lloc diferents presentacions comercials per part d'expositors presents a la I fira de la biomassa forestal de Catalunya. Aquestes presentacions serveixen perquè les empreses presentin els seus productes o serveis, es donin a conèixer, etc. Les presentacions tindran lloc en el mateix recinte firal, en una sala especialment condicionada, i estan obertes a tothom qui ho desitgi. L'assistència és gratuïta i no cal inscripció prèvia.
PROGRAMA DE LA FIRA
Dijous 23 de febrer
- Fira d'expositors del món de la biomassa (tot el dia)
- Jornada tècnica: "La biomassa forestal per a usos tèrmics. Una realitat a Catalunya" (9:30h - 13:30h)
- Visita tècnica a instal·lacions de biomassa de Vic i Malla (15:45h - 18:30h)
- Assemblea Anual del Col·legi d'Enginyers Forestals de Catalunya (18:30h - 21.00h)
- Exposició "El bosc, molt més que fusta", al Museu de l'Art de la Pell de Vic (11:00h - 14:00h i 17:00h a 20:00h)
Divendres 24 de febrer
- Fira d'expositors del món de la biomassa
- Presentacions comercials durant la fira per part dels expositors que ho hagin sol·licitat (11:00h - 13:00h i 15:30h - 18:30h)
- Jornada tècnica paral·lela: "Eines per al desenvolupament del sector dels biocombustibles forestals". Organitza Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (10:00h - 14:00h)
- Exposició "El bosc, molt més que fusta", al Museu de l'Art de la Pell de Vic (11:00h - 14:00h i 17:00h a 20:00h)
Dissabte 25 de febrer
- Fira d'expositors del món de la biomassa (tot el dia)
- Presentacions comercials durant la fira per part dels expositors que ho hagin sol·licitat (12:00h - 13:00h)
- Exposició "El bosc, molt més que fusta", al Museu de l'Art de la Pell de Vic (11:00h - 14:00h)
-Xerrada "Boscos de Catalunya. Any internacional dels boscos", a càrrec del Dr. Martí Boada Juncà, professor de projectes ICTA-UAB (13:00h - 13:30h)
-Xerrada "Boscos i futur", a càrrec del Dr. Jordi Bartrolí Molins, degà de la Facultat de Ciències de la UAB (13:30h - 14:00h)
Jornada paral·lela a la Fira: "Eines per al desenvolupament del sector dels biocombustibles forestals"
Emmarcada dins els actes de la I Fira de la biomassa forestal de Catalunya, el divendres 24 de febrer tindrà lloc una jornada paral·lela organitzada pel Centre Tecnològic Forestal de Catalunya sota el títol "Eines per al desenvolupament del sector dels biocombustibles forestals". La jornada, que és gratuita i tindrà lloc dins el mateix recinte firal, està dirigida a tothom qui estigui interessat a conèixer projectes europeus relacionats amb la biomassa i altres aspectes d'interès vinculats a aquesta font energètica.
Programa
10.00h. Obertura i presentació jornada a càrrec de Sr. Pere Navarro (Àrea d'Aprofitaments Fusters i Biomassa -AFIB- del CTFC) 10.15h. Projectes europeus relacionats amb la biomassa: WOODE3. Presentació d'una eina de càlcul d'emissions de carboni
Sr. Carlos Baraza (Sociedad para el Desarrollo Medioambiental de Aragón - SODEMASA)
10.40h. Projectes europeus relacionats amb la biomassa: BTCII (Biomass Trade Center II)
Sr. Pablo Rodero (Asociación Española de Valorización Energética de la Biomasa - AVEBIOM)
11.05h. Projectes europeus relacionats amb la biomassa: PROFORBIOMED. Aprofundiment tècnico-científic en l'aprofitament de biomassa forestal per a la presa de decisions
Sr. Ignacio López (Àrea d'Aprofitaments Fusters i Biomassa - AFIB- del CTFC)
11.15h. Projecte Innobiomassa. Presentació de la marca de garantia per a estella d'origen forestal
Sra. Roser Mundet (Consorci Forestal de Catalunya) i sr. Pere Navarro (Centre Tecnològic Forestal de Catalunya)
11.25h. Mesura i control de la humitat en biocombustibles forestals: importància, principis, eines i procediments
Sr. Ignacio López (Àrea d'Aprofitaments Fusters i Biomassa - AFIB- del CTFC)
11.45h. Contractes de Subministrament: garantir la disponibilitat i la qualitat de biocombustible sòlid forestal
Sr. Pere Navarro (Àrea d'Aprofitaments Fusters i Biomassa - AFIB- del CTFC)
12.05h. Pausa-cafè
12.25h. Cultius energètics llenyosos
Sra. Mireia Codina (Àrea d'Aprofitaments Fusters i Biomassa - AFIB- del CTFC)
12.45h. L'experiència de la promoció de la producció i l'ús energètic de biomassa forestal al Pallars Sobirà
Sr. Arnau Pijuan (Consell Comarcal del Pallars Sobirà)
13.15h. Desenvolupament de projectes amb estructura de clúster
Sr. Roger Ylla (Cap de Noves Oportunitats de Negoci de l'Àrea de dinamització de clústers d'ACC1Ó)
13.45h. Torn de preguntes i cloenda
Comparteix aquesta activitat